city zoo, sightseeing en Star Wars:D - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Jos Verhagen - WaarBenJij.nu city zoo, sightseeing en Star Wars:D - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Jos Verhagen - WaarBenJij.nu

city zoo, sightseeing en Star Wars:D

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jos

02 Maart 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

hoi!

het weekend is weer voorbij dus ik kan weer verhaaltjes schrijven!:D

vrijdag was het dus dierentuindag! hebben een taxi genomen richting de dierentuin want het is een aardig eindje lopen anders! en taxi zit echt bij ons om de hoek dus dat scheelt ook natuurlijk:P de belfast zoo ligt eigenlijk aan de voet van een berg, Cave Hill, en ligt vlak naast de belfast castle:P vanuit de dierentuin heb je soms dan ook een erg mooi uitzicht over belfast en de haven!:D natuurlijk is dit uitzicht vereeuwigd zodat jullie hier ook van kunnen genieten;) (en flink jaloers kunnen worden gehe)

we waren redelijk vroeg dus de meeste dieren zaten nog binnen, maar je kon ze nog steeds goed bekijken. 1 chimpansee vond het schijnbaar niet zo leuk dat we hem bekeken, want hij gooide alles wat ie kon vonden onze kant op en ging met zn rug naar ons toe zitten:P was erg leuk om te zien. voor de rest hebben ze daar niet veel andere dieren dan bij ons dus bekijk de foto's maar gewoon;)
er was ook een regenwoud nagebootst en daar zat ook een sloth, een luiaard. deze beesten zijn dus ook echt lui!! toen wij daar waren was hij net van plan om te eten. nou..dat heeft even geduurd zeg! heeft er iets van een kwartier over gedaan om van de ene kant van de ruimte naar de andere kant te gaan in zoon ontzettend sloom tempo!:D doet zn naam echt eer aan haha.
heb ook nog een foto van een paar luipaarden (of zijn het nou nijlpaarden? hmmmm...mathilde, help!!:P) en die waren echt heel zielig aan het janken! zo klonk het tenminste.
na de dierentuin hebben we ff iets gegeten, want ik had natuurlijk gigantische honger:P hoe kan het ook anders haha.

zaterdag heb ik eerst sochtends ff gefitnesst en daarna ff het centrum ingeweest. de dames gingen niet mee, merel en tjarda wilden ff op de computer en maaike ging haar vriendje ophalen. smiddags hebben we het huisje schoongemaakt, want als er gasten komen moet het wel lijken alsof we netjes zijn gehe. vriendje van maaike heet dus ook jos, dus lekker makkelijk allemaal:D
savonds zijn merel, tjarda en ik nog ff city centre ingeweest. we hadden gehoord dat robinsons bar en the crown bar erg leuk moesten zijn dus daar zijn we heen gegaan. viel beetje tegen maar komt misschien ook omdat het echt te druk was daar! was nergens plek om te zitten of beetje normaal te staan dus zijn uiteindelijk beland in Maddens bar. zijn we eerder geweest, hebben ze ierse muziek en is gewoon erg gezellig. gaan nog wel een keer weer naar robinsons of the crown, maar we bedachten ons dat ze hier heel anders op stap gaan dan bij ons. hier beginnen ze tegen 8 uur al en tegen 1 uur snachts gaat alles dicht. wij zijn gewend om pas tegen 10 uur of zelfs later weg te gaan:P volgende keer moeten we dus iets eerder van huis gaan:D

zondag hebben we besloten om na 4 week hier te zijn toch maar eens een city sightseeing tour te gaan doen:P dit waas echt heel erg leuk en interessant! duurde iets van anderhalf uur en rijden door verschillende wijken van belfast. eerst zijn we naar de haven gereden waar de Titanic is gebouwd (ja.. die is hier gebouwd, had ik echt geen idee van!:P) en daarna zijn we naar het parlementsgebouw van belfast gereden. dit is eigenlijk precies het witte huis maar dan groter haha. zo werd het ook verteld door onze gids! vervolgens zijn we naar belfast north geweest en dit schijnt 1 van de geweldadigste wijken te zijn geweest tijdens de Troubles. north belfast is echt heel duidelijk verdeeld in protestantse straten en katholieke straten. sommige gebouwen zijn compleet verwoest om er staan grote hekken voor ter bescherming.
daarna gingen we naar west belfast, waar wou tijdelijk wonen. de twee grootste wegen zijn Shankill Road en Falls Road. deze twee lopen paralel aan elkaar, maar Shankill Road is protestants en Falls Road is katholiek. nou zijn er wel zij straatjes die deze twee straten verbinden, maar er staat een gigantische muur tussen! deze loopt paralel tussen de 2 straten zodat je dus niet bij elkaar kunt komen. nou zijn er tegenwoordig niet zoveel problemen meer, maar de mensen die bij de muur wonen willen absoluut niet dat de muur wordt neergehaald! heel apart allemaal om zo mee te maken. onze school, St. Mary's zit aan Falls Road en daar wonen wij dus ook.
als laatste zijn we naar west belfast gereden waar de meeste studenten schijnen te wonen. dit zijn net zulke huisjes als waar wij in wonen. deze zijn echter ook te koop maar daar betaal je meer dan een miljoen pond voor!! gewone kleine rijtjeshuizen. bekijk ons huis op de foto's maar, daar ga je toch geen miljoen voor betalen?? echt asociaal. vervolgens langs queens university gereden en dit is de enige school waar je Jedi Knight kunt worden:P geloof het of niet, maar daar is echt een studie voor. duurt 1 jaar. may the Force be with you!:D rare stad, belfast maar goed. zijn geeindigd in het centrum en hebben daar ff rond gelopen (en ja.. ook weer wat lekkers gegeten natuurlijk:P)

morgen gaan we naar belfast castle en Cave Hill. word weer foto tijd dus haha

door al die leuke dingen heb ik helemaal nog nix verteld over school en lessen enzo. dat hebben we namelijk ook nog:P
de eerste 2 week dat we hier waren hadden we verschillende lessen zoals Ireland in Europe, Divided Societies, British history. deze lessen gingen vooral over geschiedenis van ierland en belfast en algemene geschiedenis van Britain. daarna waren de lessen voorbij, want de ieren hebben nu stage! St. mary's is namelijk oa een pabo en iedereen moet dus op stage. nu hebben we een ander rooster gekregen en hebben we alleen nog Ireland in Europe. erg interessante lessen. dit hebben we op dinsdag, woensdag en donderdag.
eind maart is er een international week en dan zijn we met alle international students bij elkaar en worden er leuke dingen georganiseerd. twee leraren van onze school in leeuwarden komen ook wat lessen geven!:D erg leuk. we gaan nog naar the giants causeway. wij zijn er nou niet precies achter wat dit is, maar het zijn stepping stones bij de kust van noord ierland!:D plaatjes zien er erg mooi uit allemaal.

nou..dat was het meeste wel denk ik... zal de foto's van dierentuin ff toevoegen en gauw weer nieuwe maken bij belfast castle!:D

tot gauw!

• 02 Maart 2009 - 14:32

Mathilde:

(JOEPIE EERSTE!!)

nou je hebt al weer heel wat gezien (en gegeten) merk ik.. ik zal gauw ff de foto's bekijken.. je hoord nog wel of het een lui- of nijlpaard is :P (flauw hoor)

Nou toedels !

• 02 Maart 2009 - 15:07

Marlies Peters:

Jeuj tweede! ik ga je story eens ffkes lezen

• 02 Maart 2009 - 15:29

Marlies Peters:

En haal je halve naaktfoto er es af!!

• 02 Maart 2009 - 16:05

Marriet:

Heej Jos,
    klinkt allemaal weer erg goed! mhahah maar ja niet weer om tien uur pas weggaan he;) dan ist idd niet te doen. Zeker nog een x heen gaan want tis wel de moeite waard.
    Have fun @ Cave hill!

XxX

• 02 Maart 2009 - 17:28

Anneke:

Leuk verhaal weer Jos!
    Krijg je de dames nog niet zover dat ze mee fitnessen?
    Veel plezier morgen bij Belfast castle en Cave Hill.
    Groetjesssssssssss

• 02 Maart 2009 - 18:14

Nelleke:

ahahah! luipaard of eh nijlpaard! hahah :D:D

• 02 Maart 2009 - 19:06

Nelleke:

ik ga je gauw weer mailen ja ;). mooie belevenissen weer hoor ;). liefs!

• 03 Maart 2009 - 05:00

Gerben/MarliesSiebo:

Eindelijk weer tijd om te lezen over je drukke bestaan in Ierland. Tjonge, drukke dagen maken jullie. Luipaarden of nijlpaarden??? In de war? of gewoon blond?
    Het lijkt me trouwens wel allemaal erg gezellig daar. Ben ook benieuwd of je veel aan gekomen bent, of fitness je alle pondjes er ook weer af? Dan ben je waarschijnlijk een halve dag aan het fitnessen. Niets gelezen over dvd's deze keer??? Mooie foto's weer, leuk allemaal. Geniet er maar van, het is zo weer voorbij. De eerste maand zit er al op.
    Tot gauw dan maar weer.

• 03 Maart 2009 - 09:05

Gré:

Moi Jos,

De tijd vliegt voorbij daar in Belfast, lijkt me. Over twee maandjes ben je al weer terug. Dat zal je de eerste tijd wel tegenvallen, want er staan diverse karweitjes op je te wachten aan de Stationsweg 36. Pa's auto poetsen staat op nummer 1. Bereid je er maar vast op voor.
    Hier in Veendam kun je ook terecht, met name in de tuin. Sneeuwklokjes plukken.

Jos, veel plezier!
    Groeten, ook van Harm