Cave Hill and the ice-creamvan from hell:D - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Jos Verhagen - WaarBenJij.nu Cave Hill and the ice-creamvan from hell:D - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Jos Verhagen - WaarBenJij.nu

Cave Hill and the ice-creamvan from hell:D

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jos

04 Maart 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

zooo....we hebben de berg van Belfast overleeft haha.

zoals jullie waarschijnlijk wel weten zijn we gister naar belfast castle geweest en naar cave hill.
we hebben eerst maar de bus genomen, want we hadden niet veel zin om eerst nog helemaal naar cave hill te lopen en dan ook nog es te moeten klimmen, we zijn wel een beetje lui natuurlijk:D

belfast castle staan aan de voet van cave hill dus vanaf de bushalte viel dat stukje nog wel normaal te lopen:P het schijnt een hotel te zijn dus we konden niet echt het kasteel bekijken, maar de buitenkant was ook erg mooi:) naast het kasteel is een hele mooi tuin. er schijnt een legende te zijn dat zo lang er een witte kat in het kasteel woont en de tuin goed onderhouden word, de bewoners van het kasteel geluk hebben. er zitten ook negen katten verstopt in de tuin, in de vorm van een beeldje, een struik, een vorm in een bankje enzovoorts. ziet er erg mooi uit allemaal. hier zijn natuurlijk ook fotos van;)

maar het kasteel was verder alleen een beginnetje, want het echte afzien moest nog beginnen:P we hadden bedacht om the cave trail te volgen, dat zou ons naar een fort brengen een stukje hoger. met veel enthusiasme zijn we begonnen aan de klim (met natuurlijk een tas met wat voedsel:P) het eerste stuk moesten we door het bos lopen, en het begon ook te regenen:( ging echt een flink stuk omhoog, en moesten echt beetje klauteren, want het pad was gewoon wat modder en losse stenen dus dat was ff klauteren:) na een kwartiertje ofzo haakten merel en tjarda af dus maaike, kj (haar vriend) en ik bleven over. de echt bikkels natuurlijk:P

na wat geklauter zagen we een stukje boven ons dat we op een open plek zouden komen dus we hoopten op een mooi uitzicht daar! nou, dat was ook zo:) aan de rechter kant hadden we een mooi uitzicht over de stad en de zee en aan de linker kant zagen we de top van cave hill, napoleon's nose! ziet er echt erg indrukwekkend uit! steile rotswanden, met eem modderig slingerpaadje er bij langs. onze weg dus:P

wij verder ploeteren door de regen over hele smalle modderpaadjes die dan weer eens omhoog en dan weer eens omlaag kronkelden. op een gegeven moment zagen we een grot dus daar wilden we eigenlijk wel ff in. wij van het pad af en omhoog geklommen tot we er waren..... en toen konden we niet verder, want de opening van de grot zat op 2 meter hoogte! dat was beetje jammer. natuurlijk hebben we hier fotos van gemaakt;)

een stuk verderop kwamen we op zoon smal paadje dat we achter elkaar moesten lopen. aan de ene kant liepen we langs de berg, maar aan de andere kant was een gapende afgrond:P en nergens staan hekjes of waarschuwingen of wat dan ook, dus je moet wel oppassen want er kunnen best ongelukken gebeuren!

paar trappetjes, paadjes en bochtjes later werden we opnieuwe getrakteerd op een prachtig uitzicht over de stad! we konden ook de dierentuin inkijken, want die ligt ook aan de voet van cave hill! konden alle aapjes zien die we vrijdag ook gezien hadden:D voor ons zagen we opnieuw de stad en rechts van ons zagen we de top, die echt vlak bij was nu:D laatste stukje zag er niet zo stijl uit dus wij naar boven... en uitglijden:P was allemaal modder en gras en het regende dus het laatste stukje ging niet zo gemakkelijk als we dachten! maar we zijn echt die hards dus we hebben de top natuurlijk gehaald! again, erg mooi uitzicht en wat fotos gemaakt natuurlijk:D maar we hebben geen fort gezien! op napoleon's nose is helemaal niets! dus misshien heeft er eerst wel een fot gestaan maar nu niet meer:P dat viel wel een beetje tegen, maar het was wel ff tof om omhoog te klimmen!
the cave trail ging eigenijk nog verder, we hadden namelijk nog maar een kwart van de hele route gehad, maar het was zulk slecht weer dat we terug zijn gegaan. de rest ging ook alleen maar naar beneden en niet meer omhoog dus dat is geen uitdaging meer natuurlijk:P wij terug geklauterd naar beneden, maar dat ging niet geheel vlekkeloos:P ga ik verder nix van zeggen natuurlijk, want what happens on the mountain, stays on the mountain:P zal wel verklappen dat mn jas onder de modder zit;)

wij beneden aangekomen, moesten we het terrein van het kasteel nog aflopen.. door de stromende regen:P maar we hebben het gehaald! bus terug genomen naar city centre, ff langs de mac donalds gegaan (vaste klant daar) en toen naar huis en lekker douchen! echt heerlijk:P

savonds zouden we nog naar de limelight gaan, maar zijn niet meer geweest. had geen zin meer om andere kleren aan te doen, jas aan te doen, naar buiten te moeten lopen voor een paar meter en dan in een black cab stappen:P we zijn gewoon lekker thuis gebleven met zn vijven. hebben heel gewoontjes spelletjes gedaan:D ook erg leuk natuurlijk

!!!!! THE GHOST OF WEST BELFAST !!!!!

we waren van plan om het voor ons te houden, maar ik moet het toch echt ff kwijt hoor;)
we hebben hier ice cream karretjes from another dimension! heel evil allemaal.
sinds we hier zijn horen we regelmatig en op de meest bealchelijk tijden een afschuwelijk vrolijk maar vals muziekje van een busje die ijses verkoopt:P vinden we al vreemd, omdat het midden in de winter is, maar hij rijd schijnbaar ook snachts rond... die kerel met zn busje is echt creepy, want we zien hem nooit! soms zien we net een glimp van zn bus om de hoek verschijnen maar als we gaan kijken is ie weg! we zijn dus tot de conclusie gekomen dat hij gewoon een gat maakt naar een andere dimensie en zo steeds onze wereld binnen komt crossen met zn stomme muziekje:P

het volgende is echt gebeurt! maandag ochtend 10.00uur. loop naar school toe om te gaan fitnessen. de sportschool zit in een apart gebouw naast school dus ik loop daar naar toe. eenmaal in de fitness zaal blijk ik de enige te zijn, dus ik doe de radio aan voor wat muziek. nou, alles gaat goed verder en een uur later ga ik douchen. ben nog steeds helemaal alleen in het gebouw. ik sta vrolijk onder de douche begint de radio opeens de storen en te ruisen en dan valt de muziek opeens weg... doodstil overal. plotseling hoor ik dat stomme valse muziekje van de ijsco kar! komt ook steeds dichterbij! ik snel douchen en omkleden en naar huis gegaan:P het klonk echt net alsof de ijsco kar de radio liet uitvallen haha

ik vond het echt ff nodig om jullie te waarschuwen, want belfast is niet veilig zo lang de ijsco man hier rond rijd! wees dus gewaarschuwd voor als je ooit es van plan bent om naar belfast te gaan:D

nou dat was weer een asociaal lang verhaal:P sorry dat jullie zo belachelijk veel moeten lezen elke keer haha. fotos van onze mountain adventure staan er ook op dus kijk gerust!

tot gauw:D

• 04 Maart 2009 - 11:14

Zusje:

lalala eerste

• 04 Maart 2009 - 11:23

Anneke:

misschien kunnen we het geld van de tickets terug krijgen als we aan kunnen tonen hoe eng en gevaarlijk het in Ierland is?

• 04 Maart 2009 - 12:33

Rene:

Haha, ghostbusters! :D
    was vast een krekel met een ijskar ofzo :P

• 04 Maart 2009 - 14:25

Mam:

Hoi Jos
    Lekker eng verhaal van de ijscoman,die zijn ook niet te vertrouwen. Hebben anderen bij jullie in de straat dezelfde ervaring?
    Je bent een bikkel hoor!!
    was een flinke klimpartij zo te lezen. Mooie foto's
    Veel plezier verder

• 04 Maart 2009 - 17:18

Mathilde:

jij bent natuurlijk enorm geschrokken van die ijskar..? hahah.. ook echt weeer wat voor jou..

Ben iig wel blij te horen dat je niet van die berg af gekletterd bent..

we missen je hier wel hoor...!!

Liefs

• 04 Maart 2009 - 18:26

Tjar:

Wat Jos zegt is waar, het is echt supereng met die man. Hij heeft ook tegen Jos gepraat!!! Dat was nog wel het allerengste wat ik van hem gehoord heb!

• 05 Maart 2009 - 07:20

Chris:

Hee Jos, ziet er geweldig uit daar! De verhalen zijn wat mij betreft niet te lang en erg amusant. Veel plezier verder!