dungeons, monsters, castles en heel veel lopen:P - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Jos Verhagen - WaarBenJij.nu dungeons, monsters, castles en heel veel lopen:P - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Jos Verhagen - WaarBenJij.nu

dungeons, monsters, castles en heel veel lopen:P

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jos

21 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

hoi!:D

nou, we zijn weer terug uit Schotland:D echt een super mooi land!

voordat je verder lees moet ik echt ff zeggen dat dit een afschuwelijk lang bericht gaat worden denk ik so be prepared!

bedankt trouwens voor leuke reacties:D die moest ik eerst ff lezen natuurlijk voordat ik nieuw verhaaltje schrijf natuurlijk!:D

maar goed schotland. vrijdag om 12 uur met de boot vanuit belfast. dit duurde 2 uurtjes dus we waren tegen 2 uur in stanraer. in onze onwetendheid dachten we dat we over nog 2 uurtjes wel in edinbrugh waren..... dit werden er uiteindelijk 4:p waren tegen 6, 7 uur in edinbrugh en toen moesten we nog naar het bed and breakfast:P tegen 8 uur gingen we EINDELIJK iets eten, want je snapt natuurlijk wel dat ik ook echt niet zolang zonder voedsel kon dus dat werd ff lekker bunkeren:P
savonds nog ff door de stad gelopen en poging gedaan om mooie foto van edinburgh castle bij nacht te maken maar dat is niet echt gelukt. hebben de leukste straat gevonden, the royal mile, en aan het eind van die straat stond the world's end:D dit is een pubje die vroeger aan de rand van de stad stond. echt een erg gezellige pub! ze hadden daar ook tshirt met world's end erop dus die heb ik gekocht natuurlijk:D

zaterdag heb ik eerst genoten van een real scottish breakfast:D sausages, eggs, bacon, beans.... echt heerlijk:D daarna zijn we naar edinburgh castle gegaan en dat is echt heel erg mooi en groot! ze hebben daar ook een hondenbegraafplaatsje voor de hogere officieren! heel apart. smiddags hebben we een city sight seeing tour gedaan door de stad. Wisten we gelijk waar de leuke dingen waren. we zijn er ook achter gekomen dat lopen niet leuk is:P alles loopt zo ontzettend stijl dus loop 1 straat door en je bent helemaal doodop. bovendien hebben ze daar allemaal kinderkopjes dus het loopt niet echt prettig:P maar goed, na die tour zijn we naar the royal mile gegaan. dit is de originele straat die naar the castle loopt. zijn allemaal hele oude gebouwtjes met allerlei kleine winkeltjes. wat ik erg prettig vond was dat er allemaal restaurantjes en barretjes zitten:P hebben een armoury gevonden met middeleeuwse zwaarden! erg leuke winkel:D natuurlijk wat gekocht daar haha. savonds wilden we bij een vet leuk restaurantje eten, the witchery, maar we waren vergeten dat het zaterdag valentijnsdag was, dus dat zat helemaal vol...:( zijn weer uitgekomen bij the world's end waar ze super lekker, super goedkoop en superveel eten hebben. de perfecte combi voor mijn maag en portomonnee:D om half tien hadden we een ghost hunter trail! kerel leidde ons door edinbrugh en vertelde creepy verhalen. hij begon met een nobelman genaamd walter. hij wilde koning worden en vermoorde de huidige koning. hiervoor werd hij natuurlijk opgepakt en gruwelijk vermoord. aangezien ik er erg nobel uitzag moest ik maar walter spelen dus de tour was nog niet begonnen of ik was al een dooie king of traitors:P begon dus goed haha. daarna werden we na de ruimtes onder edinburgh gebracht. we eindigden op een kerkhof en toen zijn we weer terug gegaan naar.... je raad het al, the world's end:D

zondag eerst weer een superheerlijk onbijt gehad, daar kan ik echt aan wennen hoor.daarna had ik een leuk idee gehe. vanuit het badkamer raam zag in een hele mooie klif met eer berg. nou, daar wilde ik wel es boven staan:P dus ik tjarda mee gesleurd, want die wilde absoluut niet zo hoog, geen goeie weg, modder, stijl, nog een keer zo hoog, ben zo moe. maar we zijn naar boven gegaan, door de modder, over rotsen geklauterd, stijle modderige weggetjes beklommen en uiteindelijk kwamen we allebei boven:D echt super mooi uitzicht! toen we boven waren zag ik een plek die nog hoger was en dat was echt maar een klein stukje dus daar ben ik nog bovenop geweest.dit bleek Arthur's seat te zijn, waar koningen gekroond werden. toen we eindelijk weer beneden waren zijn we naar de edinburgh dungeon geweest:D echt heel mooi gedaan! we begonnen in een rechtzaal en werden veroodeeld tot de hel omdat we te moderne kleren aanhadden. kregen toen een tour langs een geschifte oude vrouw met een doodzieke familie, een gestoorde 'dokter', seksueelgefrustreerde kannibaal, en langs de laatste afstammeling van een familie van martelaars. kortom, de rit van ons leven:D
savonds hebben we gegeten in, jawel, the world's end en daar daarna zijn we naar het pub gedeelte gegaan. ontmoetten daar een stelletje uit london, de vrouw kwam uit cyprus maar woonde in london. daar de hele avond mee gepraat over de vooroordelen die je hoort en dat soort gedoe. was echt heel erg gezellig.

maandag moesten we er helaas weer vandoor want we gingen naar loch ness! (niet voordat ik weer een scottish breakfast heb gehad) was 4 uur in de trein, maar was helemaal niet erg want uitzicht was super! kwamen aan in de grootste stad van de Highlands, Invernesse. daarvandaan gingen we naar het gehucht Dromnadrochit waar onze bed and breakfast zat. savonds Invernesse ingeweest maar daar is echt helemaal nix te doen op maandagavond!

dinsdagochtend uitzicht op bergen en allemaal kleine watervalletjes:D bij het ontbijt bleek dat de enige andere mensen die er waren ook nederlanders waren! heel apart. we wilden we met een bootje loch ness opgaan, maar we waren te vroeg in het seizoen:( zijn toen naar Urquhart castle geweest (alweer lopend!) dit kasteel staat aan de rand van loch ness, wat natuurlijk een supermooi uitzicht is! savonds in Invernesse gegeten en geprobeerd om een leuke pub te vinden maar dat ging niet door. heb daar wel een supermooi schaakspel gevonden dus die staat nu op mn kamer:P

woensdagochtend vroeg met de trein naar glasgow... niet verstandig. glasgow is namelijk absoluut geen leuke stad! hebben smiddags eerst een sight seeing tour gedaan om een beetje te kijken wat er is en waar het allemaal is. blijkt dus niet zoveel te zijn voor toeristen.. glasgow is wel op london na de grootste winkelstad van britain, maar daar houd het mee op.

donderdag hebben we eerst nog maar 2x de sight seeing tour gedaan, omdat we echt geen idee hadden van wat we nou gingen doen..:P tijdens de sight seeing vertelde een vrouw over de stad. toen we bij het station kwamen hoorden we dat er grote rivaliteit is tussen het station van glasgow en het station van edinburgh. het schijnt dat ze een gezegde hebben in glasgow over edinburgh; "the only good train going out of Edinburgh is the one to Glasgow"... ik heb gesloten om dit om te draaien want glasgow is niet leuk:P uiteindeijk zagen we iets staat over een lighthouse met mooi uitzicht dus zijn daar heen gegaan. dit blijkt dus een soort exhibition te zijn van moderne kunst. echt niet leuk, niet mijn smaak. je hebt wel een mooit uitzicht over de stad, maar daar heb je niet veel aan, want de stad is niet mooi:P je kijkt alleen maar tegen hoge kantoren aan. daarna na the People's palace geweest. klinkt erg leuk maar stelt niet veel voor. is een kamer vol met geschiedenis over glasgow. op zich wel interessant, maar niet veel te doen. saovnds wel erg lekker gegeten:D

vrijdag middag zou onze bus vertrekken vanuit edinburgh, maar we zijn sochtends vroeg al heen gegaan:P in edinburgh nog ff weer terug naar the royal mile en the world end en toen weer terug naar belfast! in belfast aangekomen, waren ze natuurlijk erg blij dat wij weer terug zijn.:P ik vond het eigenlijk wel lekker rustig zonder dat gekakel...:P

nou... dat was weekje schotland:D was erg gezellig en wil zeker nog een keer terug naar edinburgh! super leuke stad:D
van dit alles zijn ook een paar fotootjes te bewonderen:P zou zeggen, neem ff de tijd:D heb nu nog een half uur om fotos te plaatsen dus als het niet allemaal lukt komt de rest maandag;)

allemaal veel succes met lezen en tot het volgende berichtje!

  • 21 Februari 2009 - 12:06

    Zusje:

    oke ik heb het nog niet gelezen..
    maar JEZUS wat een eind....
    maarik ga het NU met plezier lezen hoor :D

  • 21 Februari 2009 - 12:13

    Zusje:

    ZO :D.
    dat was dat!
    ben blij dat je het zo naar je zin hebt.
    en het zijn ook steeds van die mega-jos-acties heh... ik denk dat je straks 3 extra koffers ofzo nodig hebt.. anders krijg je vast niet alles mee naar huis! of je moet een AUTO KOPEN :P kun je zo floep door de tunnel! ik ga je mailen ja
    doei!

  • 21 Februari 2009 - 12:21

    Anneke:

    Wat een avonturen, Jos.
    En dat je Tjarda de berg op hebt gekregen....
    Fijn dat jullie het leuk hebben gehad en leuke foto´s hoor!

  • 21 Februari 2009 - 12:40

    Zusje:

    haha grappig lijkt net of ik een uur er over gedaan heb om je bericht te lezen want bij de ene staat uur geleden en bij de andere een uur erbij :P. zo nou heb je foto's nu ook gezien, mooie stad hoor! daaaag :D:D

  • 21 Februari 2009 - 16:02

    Marriet:

    Hej Jos
    Klinkt geweldig allemaal. Heb nu zelf ook wel zin om eens naar Edinburgh te gaan!
    Zie je dinsdag, ik sms wel ff!

    X

  • 22 Februari 2009 - 12:10

    Gré:

    Moi Jos,

    Weer veilig op het Edinburgh-nest, begrijp ik.
    Je hebt een week lang genoten, begrijp ik uit dat lange epistel van je, en in het bijzonder van het lekkere eten!
    Glasgow doe je een beetje onrecht aan, daar zijn beslist wel mooie gebouwen! Ben je echt wel in de binnenstad geweest?

    Zo, nu maar weer aan het echte werk, lijkt me!

    Groeten, hè, en tijdens dat harde werken ook veel plezier!

    groeten,

    Gré

  • 22 Februari 2009 - 18:02

    Mathilde:

    sjonge jonge wat een verhaal.. als je tussen de regels doorleest lees je alleen maar :

    bla bla bla eten.. bla bla bla eten.. bla bla bla world's end.. bla bla bla eten.. enz.!

    Haha.. en heb je monster van lochness nog geizen ?

    Liefs

  • 23 Februari 2009 - 10:43

    Mamma Van Nelleke:

    Nou, nou wat een belevenissen allemaal, een genot om te lezen. Tip: huur een privejet om alle spullen weer mee naar huis te krijgen.groetjes Anneke

  • 23 Februari 2009 - 12:55

    Trijntje Medema:

    hoi Jos...zo te horen heb je het mega naar je zin.... moet ook ! geniet er maar van....

    ik zal nu mijn eigen boodschappen wel weer inpakken bij de AH, nu jij er niet bent...ha ha ha... ga je daar ook naar een sportschool? of kom je door alle andere activiteiten daar niet meer aan toe (kan ik me ook voorstellen)

    groetjes
    Trijntje

  • 23 Februari 2009 - 15:56

    11:

    Hey Jos,

    We lezen met veel plezier al je belevenissen. Ben blij te horen dat je het zo naar je zin hebt, culinair geniet en je spaarrekening aan t plunderen bent, hihi.

    Dikke x Elfriede

  • 24 Februari 2009 - 07:14

    Chris:

    Hoi Jos, geweldig! krijg zin in vakantie. Mooie foto's (jammer van die foto in kilt). uitgebreide reactie volgt,groeten van Lily en Chris

  • 24 Februari 2009 - 17:11

    Siebo:

    Aaaah,nieuw bericht. Eindelijk. Was erg lang wachten hoor. Mooi dat je het naar je zin hebt gehad. Prachtige foto's. Ik las dat Gre het niet met je eens is wanneer je zegt dat je Glagow niet leuk vindt. Geeft niets, ieder zijn/haar mening. Ik mis eigenlijk wel een foto van jullie in zo'n prachtige Schotse rok. Niet geplaatst of niet gemaakt. Dat laatste zou wel erg jammer zijn. Ik hoop dus op het eerste.
    Snel weer nieuwe verhalen schrijven hoor.

    Tot gauw.

  • 25 Februari 2009 - 11:38

    Anne:

    Ik was ff al je berichtjes aan het lezen, in tegenstelling tot vroeger ben ik een keertje trager dan jij :)
    Maarre, ik kwam een hele vreemde opmerking over disney tegen. We hebben elkaar al ff niet gezien, maar ik kan mij nog iets herinneren van talloze disneyfilms die ik bij jou gezien heb. Jij kende ze praktisch uit je kop joh! Dus als iemand de disneyhype zou moeten snappen, dan ben jij dat toch...
    Mam vroeg trouwens een tijdje geleden wanneer jij es kwam, dus moet je maar ff over denken als je terug bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

buitenlandverblijf Belfast

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2009

extra entry

01 Mei 2009

last day in belfast...

28 April 2009

revisiting edinburgh:D

21 April 2009

lots of parties to come!!!

17 April 2009

3de paasdag:P
Jos

Actief sinds 21 Jan. 2009
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 22796

Voorgaande reizen:

02 Februari 2009 - 02 Mei 2009

buitenlandverblijf Belfast

Landen bezocht: