pizzahut, dronken ieren en lord of the rings:D - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Jos Verhagen - WaarBenJij.nu pizzahut, dronken ieren en lord of the rings:D - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Jos Verhagen - WaarBenJij.nu

pizzahut, dronken ieren en lord of the rings:D

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jos

09 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

het is weer een poosje geleden, ik weet het, maar we hebben zelf geen internet dus kan alleen maar op de university en die is in het weekend dicht.... beetje jammer:P

vrijdag was een erg zware dag met wel een hele uur les:P daarna zijn we naar belfast centre gegaan. de bedoeling was om een paar dingetjes te kopen voor in ons huis, maar hebben uiteindleijk alleen maar rond geslenterd:P kwamen nog wel een gift shop tegen en daar heb ik een klein legertje leprechauns gekocht:D savonds gingen maaike en merel naar de Mc Donalds en tjarda en ik gingen naar de pizzahut ernaast:P

zaterdag zijn tjarda en ik opnieuw naar het centum gegaan omdat we graag naar schotland willen en om dat te boeken moeten we naar het bus station. natuurlijk was het loket net gesloten dus dat ging helaas niet door:(

savonds zijn we naar madden's bar geweest, een pub net in het centrum. toen we daar aankwamen was het erg rustig, met als gevolg dat maaike en ik aangegaapt werden omdat we zo huge zijn!:P mensen zijn echt klein hier haha.
hebben een tafeltje gezocht en dat was maar goed ook, want binnen een kwartier kwamen er een stuk of 30 ierse mannetjes binnen, klein, dik en bijna kaal die allemaal binnen een minuut dronken waren ofzo:D voor mijn gevoel leek het allemaal erg iers, want ze gingen ook nog met zn allen zingen! was erg leuk om mee te maken.

gister hebben we niet zo heel veel gedaan behalve Lord of the Rings kijken:P er was namelijk iemand die de films nog nooit gezien had...... dat kan natuurlijk niet:P

vanochtend ook weer iets bijzonders meegemaakt:P ik had toch verteld van het prepaid elektriciteit? nou dat is niet het enige rare hier. je moet namelijk ook je olie kopen! wij dus voor 100 pounds olie gekocht en dat zou vanochtend gebracht worden. we dachten gewoon dat ze dan een grote jerrycan ofzo zouden komen brengen, maar dat ging iets anders!:P om half 11 komt er een gigantische vrachtwagen aanrijden, een armdikke slang word door het huis gelegd en op die manier wordt de olie bijgevuld!

voordat we naar school gingen hebben tjarda en ik ff ticket geboekt voor schotland! was erg goedkoop! om vanaf hier naar edinburgh in Schotland te gaan kost maar 19 pounds! en dat is busticket en boot ticket bijelkaar! waren maar 76 pounds kwijt voor de heen en terugreis! echt heel goedkoop:P daar gaan we nu vrijdag een weekje heen:D

nou, ik ga eerst weer ff stoppen, maar snel weer iets schrijven en nog wat fotos plaatsen;)

bedankt trouwens voor alle comments!:D echt tof:D

jos

• 09 Februari 2009 - 13:43

Tjar:

Wie had LOTR nog nooit gezien dan? Dat kan toch niet???!! Tsss.....

• 09 Februari 2009 - 13:44

Marriet:

Heej Jos!
    Klinkt allemaal erg leuk:) en wat leuk zeg dat jullie een tripje naar Schotland hebben geboekt. Kijk dat had ik nou ook ff moeten doen!miss ooit..in ieder geval. Alvast heel veel plezier in Schotland, als jullie terugkomen ben ik er bijna dus ben benieuwd naar de verhalen en of course pictures!!

LIefs marriet

• 09 Februari 2009 - 14:06

Marjan En Floor:

Hoi Jos,
    het is wel afzien daar in Belfast, je werkt je helemaal suf!!! Zorg je wel op tijd voor een beetje ontspanning?? Heel veel plezier in Schotland volgende week.
    Dit weekend gaan wij naar Lily en Chris, we zullen zeker over je kletsen. Horen graag weer van je.

• 09 Februari 2009 - 14:10

Mam:

leuk Jos dat je met Tjarda naar schotland gaat, Is ook niet duur voor een week.Schijnt een erg mooie stad te zijn en veel festivals in Edenburh.Pas goed op jezelf en op Tjarda.

• 09 Februari 2009 - 14:35

René:

Ging je ook de hele film meepraten? omdat je LOTR nog maar 37x hebt gezien? :D

• 09 Februari 2009 - 15:55

Gré:

Moi Jos,

Man, wat een weelde kennen die studenten tegenwoordig! Dat was in onze tijd heel anders (zei het oude mens) Winter en zomers elke dag, behalve zondag zo'n 20 kilometer heen en ook weer terug uiteraard.

Dus niet klagen hoor, daar vanuit Belfast.

Harm en ik wensen je heel veel plezier in Edingburg! Ook een schitterende stad, met veel doedelzakspelers. Dus als je dd
    aar dol op bent...

Groeten,

Gré en Harm

PS Weet jij toevallig ook, en anders kun je het misschien te weten komen, hoe je dd eerste lettergreep van Ayckbourn uitspreekt? Als Eek... of als Ek...?

• 09 Februari 2009 - 16:53

Marlies:

He Jos,

Veel plezier in Scotland. Pas op voor de schotse Hooglanders, ze hebben veeeel haar.
    By the way; er is nog iemand die LOTR niet heeft gezien.
    Ra, ra... goede inzenders krijgen een pilsje.

Marlies.

• 09 Februari 2009 - 18:24

Anneke:

Hallo Jos,
    Leuke verhalen kun je schrijven hoor, het is iedere keer genieten van jullie berichten. Alvast
    Veel plezier in Schotland en hou Tjarda in bedwang, ze is nl. altijd erg nieuwsgierig of er ook wat onder zo´n kilt zit. Lieve groet ven de Midwolmers

• 09 Februari 2009 - 18:26

Maaike:

Klinkt alsof jij hele interessante dagen hebt :P

• 09 Februari 2009 - 19:55

Mathilde:

Jij en je gift-shop.. jij weet echt niet waar je met je geld heen moet he? ik heb nog wel een bankrekeningnummer voor je :P (A)..

Hoezo is het raar dat iemand nog geen Lord of the Rings heeft gezien.. is toch heel normaal??? en NEE !!! ik ga het niet kijken !!! hahaha..

Heb volgens mij inmiddels bijna 1 tas met films erdoor.. knap he?(speel wel beetje valsm heb natuurlijk al wel wat gezien hehehe)..

Ik wens je nog veel plezier daar... ennuh spreek je snel!!

Toedels!!

• 09 Februari 2009 - 19:56

Mathilde:

JAAAAAAAAA FOTO'S !!!!

• 09 Februari 2009 - 20:41

Fokke&marjan:

Ook daar kan je lekker eten. Er zijn vele, leuke eettentjes te vinden. En pubs.Trouwens,wij weten nog 2 die geen LOTR gezien hebben.

• 10 Februari 2009 - 14:00

Manon:

Hee Jos! :D
    Haha, zie het al voor me, jij naast al die kleintjes. Trouwens, voordat ik het vergeet: leuke foto's. Ik mis jou wel hoor.. heb je al zo lang niet meer gezien.. :P
    Geweldig om je verhalen te lezen overigens. Er komen ook echte Jos-acties in voor he :P
    Hoorde van Mathilde dat je bent begonnen met spinnen. ;) Knap hoor.. haha. Dus je komt niet rond van de fastfood en bier terug in Nederland. :P

Kus

• 10 Februari 2009 - 17:19

Zusje:

Halloooo Jos!
    Gister dan eindelijk een sms van jou ontvangen ;).
    Hoop dat de mijne ook aangekomen is daar in Ierland!
    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt, hoop dat dat ook nog de hele tijd zo blijft!
    Leuke foto's, mooi hoedje ;). Beetje late reactie van mij deze keer (A).
    nou, kijk uit naar je volgende verhaaltje + foto's! en alvast heel veel plezier daar in schotland!
    liefsss

• 11 Februari 2009 - 16:47

Ellen:

Hoi Jos; leuk zo'n web-log! Maar ja...zijn we net gewend dat je in Belfast zit, blijk je alweer een zee overgevlogen te zijn! Heel veel plezier daar!
    En oja; Marlies; ik heb het goede antwoord: Marlies! (zie vraag 2 dagen geleden) mag ik ipv pilse ook een glas wijn?
    Groetjes! Ellen

• 11 Februari 2009 - 16:52

Koen:

leuke foto's ik heb ze allemaal al bekeken :d veel plezier nog is het trouwens niet koud in je zwembroek :p koen