snow:D:D - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Jos Verhagen - WaarBenJij.nu snow:D:D - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Jos Verhagen - WaarBenJij.nu

snow:D:D

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jos

05 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

hey!

ik dacht, het word weer es tijd voor een berichtje vanuit het witte belfast:P het sneeuwt hier namelijk al het grootste deel van de nacht en de hele ochtend dus het is aardig wit hier!:D

gisterochtend hadden we onze eerste lessen! wel een heel uur:P gehe. the class we followed was Irish Cultural landscapes. gaat eigenlijk gewoon over de geschiedenis van Ireland. gister ging het toevallig net over St. Patricks Day, de feestdag waarop iedereen gek word. kwam mij erg goed uit, want ik ga een verslag schrijven hierover en dankzij deze les heb ik weer iets minder informatie wat ik zelf moet zoeken!:D

hadden les van tien tot elf en hebben gelijk een aantal andere international students ontmoet. deze school zit helemaal vol met international students! (helaas) zijn de kerels ver in de minderheid; we zijn met zn zevenen:P

gistermiddag zijn we belfast ingeweest. ff kijken waar alles zit enzo en centrum beetje verkennen. we kregen het geweldige idee om te gaan lopen zodat we gelijk een beetje rond konden kijken. onderweg kwamen we erg veel murals tegen over de geschiedenis van belfast. Na drie kwartier kwamen we eindelijk aan in het centrum en wat is dan het eerste wat wij studenten doen in een vreemde stad? precies, we gaan gezellig naar de Mc Donalds!!:D:D drie hamburgers, patat en een beker cola later besloten we om toch es iets te gaan bekijken:P zijn een beetje door het centrum gelopen en de dames vonden het nodig om gelijk een hele boekwinkel leeg te kopen:P ik heb het maar bescheiden gehouden en heb 2 boeken gekocht over myths and legends of Ireland because ik kan dat gebruiken voor mn verslag;) daarna werd er helemaal hysterisch gedaan over een disney winkel:P snap niet wat daar zo bijzonder aan is. mochten jullie dit met me eens zijn, please help me:P sta helemaal alleen tegen 3 meiden haha:D
ik kon het natuurlijk niet laten om ff dvd te kopen dus dat zijn er 4 geworden:P

daarna gingen we ff ergens wat drinken en toen zijn we maar met de black cab terug gegaan. die rijden 24 hours heen en weer dus je hoeft maar je hand uit te steken en ze stoppen. kost ook maar £1,30.

savonds hadden we een american party in the orange house on broadway. komt vast iemand wel bekent voor;) daar werd iemand 21 dus echt het hele huisje, nadruk op -je, stond vol met mensen. ik denk dat er een stuk 20-25 mensen waren. en allemaal international students. tegen 22.00 gingen de meesten naar een club the Box. ik ging ook mee, want leek me wel gezellig. misschien niet het verstandigste om te doen want we hadden vanochtend om 9 uur weer les maar goed:P daar aangekomen bleek er een soort dresscode te zijn! de dames hebben (hele) korte jurkjes en wij moeten blousjes aan. ze checken ook je ID, maar ipv te kijken naar je leeftijd kijken ze alleen of jij op de foto lijkt. heel vreemd....

een lange nacht en weinig slaap later hadden we wel weer een heel uur les haha over tien minuutjes onze laatste les van vandaag dus wordt vervolgt....

  • 05 Februari 2009 - 10:59

    Evelien:

    Heej josje!

    Klinkt hartstikke leuk allemaal! Blij dat je het naar je zin hebt! Wel fotos maken hor, ben heel benieuwd. Hier sneeuwt het helaas niet, gewoon saaie nederlandse weer. Je krijgt uiteraard ook de groetjes van mn familie. Nou zet em op, en ik blijf je volgen hor!

    Dikke kus evelien

  • 05 Februari 2009 - 11:07

    Anneke:

    Hallo Jos, je houd de dames toch hopelijk wel wat in de hand hé met hun koopzucht. En hoezo disney hysterie? we hebben het over volwassenen toch?

  • 05 Februari 2009 - 16:00

    Marriet:

    whhhahahahahahahaha dat was ons huisje!!!!! Kleine he haha;) Grappig, heb je dat ook ff kunnen zien:D:D:D
    Vet leuk allemaal, hoop dat jullie het naar jullie zin hebben maar dat zal niet anders..
    Nog ongeveer 2 weekjes en dan kom ik jullie ff een dagje en nachtje vergezellen!!Party!
    The box...erg leuk!Leuke avond gehad neem ik..
    Have fun daar en de groetjes!

    XxX

  • 05 Februari 2009 - 16:58

    Mathilde:

    wat weer een verhaal.. elke dag 1 ??? hahah.. wanneer foto's ;) ben benieuwd naar de winkels :P ennuh disney winkels zijn best gaaf.. hebben ze heel veel disney dingen :D zooooo vet.. hahha.. bye !

  • 05 Februari 2009 - 16:59

    Mathilde:

    wat weer een verhaal.. elke dag 1 ??? hahah.. wanneer foto's ;) ben benieuwd naar de winkels :P ennuh disney winkels zijn best gaaf.. hebben ze heel veel disney dingen :D zooooo vet.. hahha.. bye !

  • 05 Februari 2009 - 17:24

    Gerben:

    Is het leuk in de sneeuw? Heb je al een sneeuwballengevecht gedaan? Zorg maar snel voor heeeeeeeeel veel foto's. Dan kan ik, Gerben Geert Verhagen, ze bekijken.Ik hoop dat je veel plezier hebt daar. Groetjes, Gerben.

  • 06 Februari 2009 - 10:38

    Julia:

    Heey!
    Nice pictures. Helaas moet ik me toch aansluiten bij de dames. De Disney Store is echt geweldig(L) Kwam er toevallig ook twee tegen in NY en werd wss net zo hysterisch!
    x

  • 06 Februari 2009 - 11:41

    Maaike:

    Hele charmante foto's, hoor.. Zucht :(

    Er is -niks- mis met een Disney shop, en al helemaal niet met veel boeken kopen :P Jij dan met al je DVD's!


  • 07 Februari 2009 - 13:41

    Marlies:

    Hoi Jos,

    leuke Foto's! Aan je geschreven stukjes maak ik op dat je het prima naar je zin hebt. Heb je inmiddels een lekkere Ierse Steak gehad, of komt dit jullie "cottage " niet in. Dan maar een kaassoufflee?
    Veel plezier gewenst, enneh blijven schrijven, hoor, dan doen wij dat ook.
    Vanuit Appingedam is niet veel bijzonders te melden, touwens. Misschien een volgende keer.
    Groeten, Marlies.

  • 07 Februari 2009 - 15:39

    Je Zusje ;):

    moi mopje!
    mathilde mist je al heleboel zei ze tegen mij!
    nou ik ook al een beetje hoor ;). geen druk kletsende jos meer hier!
    ik mail u binnenkort wel eventjes!
    liefs Nel

  • 07 Februari 2009 - 15:41

    Zusje:

    enne,
    leuk huisje!
    ziet er prima uit toch!

  • 08 Februari 2009 - 11:30

    Anna:

    Hiya!!

    T ziet er naar uit dat je t wel naar je zin heb, daar.... Nu wil het geval dat ik heeel toevallig bij jou in de buurt ben. M.a.w. heb je nog tijd over voor nog een Nederlander? We zouden es naar een kroeg kunnen gaan... :)
    Let me know....

    Groejes Anna

    Oja, vanavond zitten we in the Empire. Ik weet niet of dat dicht bij jou is, maar zo ja en als je zin hebt.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

buitenlandverblijf Belfast

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2009

extra entry

01 Mei 2009

last day in belfast...

28 April 2009

revisiting edinburgh:D

21 April 2009

lots of parties to come!!!

17 April 2009

3de paasdag:P
Jos

Actief sinds 21 Jan. 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 22745

Voorgaande reizen:

02 Februari 2009 - 02 Mei 2009

buitenlandverblijf Belfast

Landen bezocht: