International week! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Jos Verhagen - WaarBenJij.nu International week! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Jos Verhagen - WaarBenJij.nu

International week!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jos

04 April 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

zoo...international week is weer voorbij, dus nu word het weer wat rustiger;) betekent nu natuurlijk wel dat dit waarschijnlijk een lang verhaal gaat worden, want hebben natuurlijk van alles gedaan:D

goed, maandagavond hadden we dus een country quiz avond! het was de bedoeling dat ieder land iets van eten zou meenemen zodat we konden proeven wat daar gegeten word:p nou, dat was natuurlijk heaven voor jos:D hele grote tafel vol met van alles en nog wat van over de hele wereld:P geen idee wat het allemaal precies was, maar het was wel erg lekker!!
daarna moesten we groepjes maken en kregen we 6 rondes met vragen dieje met je groepje moest beantwoorden. aan het eind werden de punten geteld en wie heeft er gewonnen! het groepje waar ik in zat haha:D altijd leuk om te winnen gehe. daarna zijn we met zn allen naar the robinsons gegaan, want het wsa andrea's laatste avond!:( dinsdag ging ze namelijk weer terug naar slovakije. erg gezellige avond gehad met allemaal live music:D

dinsdag hadden we colleges van de buitenlandse docenten van de international students. de leukste les vond ik was van onze eigen lerares:P gingen rock and water doen; zijn eigenlijk balans spelletjes. was erg leuk. savonds hadden we een historical pubtour! zijn samen met een aantal docenten en een guide langs 6 van de 13 historical pubs gegaan. bij iedere pub werd iets verteld en bij 2 daarvan hebben we even gestopt om iets te drinken. zijn geeindigd bij kelly's cellar en daar zijn we ook nog gebleven voor de rest van de avond. ze hadden daar geen live music, maar het was toch gezellig:D

woensdag zijn we naar bushmills whiskey distillery geweest en naar the giants causeway! gingen sochtens tegen 9 uur weg en hebben onderweg eerst nog ff gestopt in een klein plaatsje, ballycastle. daarna zijn we doorgereden naar the bushmills distillery:D kregen een tour door the distillery en daar werd ons verteld hoe bushmills whiskey gemaakt word. aan het einde van de tour kregen we allemaal een klein glaasje met whiskey om te proeven en wat is dat ontzettend smerig zeg!:P echt niet lekker!
daarna zijn we doorgegaan naar the giants causeway:) beetje moeilijk om uit te leggen wat dat nou precies is... is aan de kust en de rotsen zijn op zoon manier gevormd dat het net kleine pilaartjes zijn waar je overheen kunt lopen. misschien niet echt duidelijk, maar moet je de fotos maar bekijken;) toen we daar aankwamen zagen we een soort bergje aan de rand van de zee dus daar wilden we wel ff op:P ook al stond er een bordje dat we niet over het gras en de heuveltjes mochten lopen, omdat het beschermd was ofzo:P maakte ons niet zo heel veel uit dus we zijn mooi naar boven geklommen met zn allen:D
toen we terug waren in belfast hebben we iets gegeten met marielle, onze lerares! zijn naar een tapasrestaurant geweest en hebben beetje gepraat over hoe het hier is in belfast. anna en nienke waren er ook, zijn klasgenoten van ons, maar die zitten op een andere school in belfast, stranmillis. na het eten hebben we anna meegenomen naar the red devil:D daar wat gedronken totdat we eruit getrapt werden omdat ze gingen sluiten.

donderdag ben ik met marriet city centre ingeweest om ff een kostuum te kopen voor de T-party vandaag!:D ik ga als The Thing van de fantastic 4:P daarna nog ff gefitnesst en toen zijn we, heel verrassend, naar the red devil gegaan:P savonds hadden we een feestje bij rode heather thuis!

vrijdag was alweer de laatste dag van de international week en gelijk ook het begin van de easter break! hebben eerst nog een soort gymles gehad waarbij gedaan hebben alsof we blind en doof waren:P moesten tweetallen vormen en dan met een sjaal 1 van onze benen aan elkaar vast maken. hierdoor heb je dus allebei 1 'vrij' been en andere zitten aan elkaar vast. zo moesten we rondjes lopen en daarna moesten we gaan rennen en hebben we tikkertje gedaan:P zorgde voor erg grappige situaties haha. daarna kreeg 1 van de twee een blinddoek voor en moesten we hetzelfde doen! is erg lastig en je moet de andere vertrouwen dat hij je niet ergens tegenaan laat botsen of wat dan ook. toen we daarmee klaar waren kregen we watjes in onze oren en moesten gingen we een spelletje doen, maar je kon de uitleg niet horen, dus degene die het uitlegde kon alleen maar gebaren gebruiken.
dit was erg leuk om te doen en we hebben ook nog es wat geleerd over hoe is om gymles te geven aan mensen met een handicap.
de week werd afgesloten met mijn favoriete bezigheid....ETEN!!! was een lunch voor ons gemaakt (wat erg smakelijk was natuurlijk:P) en daar kregen we ook een certificaat dat we meegedaan hebben aan de international week!
daarna zijn we met een groepje naar het zwembad geweest en ik ben later nog naar the gym geweest. wel beetje beweging nodig natuurlijk:P savonds hebben maxi, nicholas, zach bij chili's gegeten! zach gaat vandaag namelijk een week hiken in ierland en maxi gaat donderdag al naar huis, dus dit was de laatste avond dat we hier zijn met zn vieren:( na het eten zijn we naar the egg gegaan, waar de andere internationals en marriet ook waren!:D was weer erg gezellig natuurlijk!:D

vandaag niet zoveel op de planning behalve the T-party vanavond:D:D erg veel zin in! ga natuurlijk heeeeeeel veel fotos van iedereen maken dus die krijgen jullie maandag wel te zien;) zal nu ff fotos van afgelopen week uploaden. fotos zijn van de international week, maar ook van de week ervoor nog dus zijn er aardig wat. zal mn best doen om er zo veel mogelijk fotos op te zetten;)

tot maandag!:D

• 04 April 2009 - 12:31

Jorrit:

hoi Jos,
    hoi hoe is het met je, met mij goed(ehh met ons!). je hebt zeker lekker weer wij hier ook nou af en toe beetje koud! mar school krijgen 3-5 cito's per dag! echt stom

gr Jorrit

• 04 April 2009 - 15:16

Anneke:

Hey Jos,
    Volgens mij hou jij niet alleen van eten maar ook om met mooie meiden op de foto te gaan.
    Of... houden de meiden ervan om met jou op de foto te gaan?

• 04 April 2009 - 16:39

Mathilde:

The thing?? vind je meer op die elastiekman lijken.. hahaha...

verder weer genoeg gegeten en gedronken lees ik al wel weer.. en jeetje het lijkt wel of er bij elk verhaal meer smileys komen..

Toedels

• 05 April 2009 - 16:43

11:

Leuk hoor al die uitgebreide verhalen, maar mij is t wel duidelijk. Jou ervaringen in Ierland bestaan volgens mij eigenlijk alleen uit eten, drank, feesten en vrouwen... t Is mij alleen nog steeds niet duidelijk wie je aan de haak geslagen hebt, hihi. Ik heb wel zo mijn voorkeuren voor een leuke schoonzus...maar zal me er niet mee bemoeien.

Have fun!

p.s. Een bepaalde notitie bij een bepaalde foto, deed mij denken aan een bepaalde vakantie...hihi

• 06 April 2009 - 08:05

Gré:

Moi Jos,

Je hebt een tijdje niets van mij kunnen lezen, omdat mijn internet zich niet aan mij wilde openbaren. Gelukkig heb ik een leuke buurman die de boel weer aan de praat heeft gekregen.
    Je tochtje naar Bushmills en de Giant Causeway (geweldig, zo bijzonder ook.) hebben Harm en ik ook al eens gemaakt. Jammer genoeg lag de productie in de fabriek stil, omdat de boel schoongemaakt moest worden. Dat kleine glaasje whisky na afloop heb ik ook gehad, zelfs twee. Harm wilde die namelijk niet, maar daar heb jij wel begrip voor, lijkt me.

Het voorjaar is hier ingetreden, in Ierland zal dat niet anders zijn.

Veel plezier!

• 06 April 2009 - 16:01

Marriet:

Hey..lol! zie dat het gelukt is met je profile pic haha!