Brrrrrr....... - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Jos Verhagen - WaarBenJij.nu Brrrrrr....... - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Jos Verhagen - WaarBenJij.nu

Brrrrrr.......

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jos

03 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Hey!

nou, we zijn allemaal veilig aangekomen in Belfast:D hadden een half uurtje vertraging vanwege het weer maar voor de rest waren er geen problemen!
zonder kleerscheuren door de douane gekomen dus wij blij:P

huisje is echt heel erg mooi! grote woonkamer, 4 grote slaapkamers en 1 extra bed (das nu mijn kamer, lekker 2 persoonsbed van gemaakt haha), leuke badkamer, maar een kleine keuken en
helaas..... geen afwasmachine:P

het enige probleempje was dat de central heating niet werkte... we zaten dus echt te bibberen van de kou:( we kwamen op het geweldige idee om de buren ff te vragen of die wisten hoe de central heating werkt maar die konden ons ook niet helpen, want zij hebben een ander systeem...

ze hadden wel een kleine heater te leen voor ons dus hadden we toch nog een beetje warmte;) na een lange koude nacht kwamen we er vanochtend achter dat we ook geen elektriciteit meer hadden dus dat ging lekker.
toevallig kwam onze landlord eraan om te vertellen dat de central heating gemaakt zou worden. elektriciteit moeten we kopen bij speciale winkeltjes! een soort prepaid systeem dus. op dit moment doet alles het weer en omdat we een nacht in de kou hebben gezeten krijgen we van de landlord een pannenset (die ontbrak namelijk omdat je daar zelf voor moet zorgen) en we krijgen een nieuwe tv!:D

hebben vandaag huisje beetje schoongemaakt, want het was net gerenoveerd dus rook helemaal nog naar verf en overal lag stof. hebben ook ff een prullenbak gekocht en wat boodschapjes gedaan. hebben een rondleiding door de school gekregen waar we een aantal lessen gaan volgen en weten nu precies wanneer er pub tours, birthday parties en andere feesten zijn:P jaaa ze doen wel iets op deze school:D

vanavond gaan we wat pubs bij langs en morgen hebben we een verjaardagsfeestje bijn 2 amerikanen, want 1 van hun word 21 dus ze geeft een groot feest en volgens mij is gaat heel belfast daar heen ofzo:P
ergens deze maand is ook een three legged pub tour...:P dit doe je met zn 2en en dan bind je een rechterbeen en een linkerbeen van de ander aan elkaar waardoor je dus in totaal 3 benen hebt en zo hobbel je van pub naar pub:D daar gaan we dus echt wel aan mee doen!:D:D

nou... dit was eerst wel genoeg voor een eerste dag. bereid je dus maar voor op aardig wat leeswerk vanaf nu gehe:D zal van de week ff wat foto's plaatsen van het huisje en de omgeving zodat jullie lekker jaloers kunnen worden:D

groetjes!

• 03 Februari 2009 - 15:34

Nelleke:

Jos!
    wat fijn om te lezen dat je veilig aangekomen bent! ik kreeg mailtje dat je een nieuw berichtje had geplaatst, das tof :D. maareh, tot zover dus wel naar je zin! lekker zeg om gelijk electriciteit en verwarming probleempjes te hebben :P echt iets voor jou Jos! maargoed, das dus opgelost :). Nou laiverd veel plezier vanavond en morgen met partyen! drink er ook eentje voor mij, want ik moet nog tentamentje maken! liefsssss

• 03 Februari 2009 - 16:14

Joost:

Hey Jos,

Klinkt goed allemaal! Het probleem van stroom op een kaartje en een koude eerste tijd komt me niet onbekend voor... Veel plezier!

groeten Joost

• 03 Februari 2009 - 16:16

Siebo:

Dag Jos, goed aangekomen begrijp ik. Mooi huis, grote slaapkamers?? Dan had ik het wel geweten: allemaal in dat 2-persoonsbed van jou. Dan had je het waarschijnlijk helemaal niet meer koud gehad, in tegendeel zelfs. Maar ja, niet aan gedacht zeker???
    Dat huisje schoonmaken?? Jij ook?? Dat had ik wel graag even willen zien. Zeker geen foto van gemaakt??
    Nou, veel plezier daar en verdwaal niet tussen al die pubs.
    Dooooeeeeiiii.

veel plezier daar!
    -x-

• 03 Februari 2009 - 16:43

Marriet:

whaaahhhaa tof allemaal!Nu al een feestje!gaat snel he;) toppie!Have fun.X

• 03 Februari 2009 - 17:13

Hanneke:

Heeey jos! Wat leuk zeg! Belfast, nog nooit geweest. Ik ben uberhaupt nog nooit richting Engeland / Ierland geweest. Maare leuk man! Geniet er lekker van en ik lees al je verhaaltjes vast wel! Tot gauw!

KUS (K)

• 03 Februari 2009 - 19:22

Mathilde :

heeej Jos !!!!

Was blij toen je smste dat je er was.. :) maar na dit bericht te hebben gelezen zag ik het natuurlijk ook helemaal voor me.. en je had je nog wel zo verheugd op die afwasmachine.. dat was een tegenvaller.. dus het begin zat een beetje tegen? ach na al die pubs afgelopen te hebben zal het vast beter gaan.. ;) verheug me al op je volgende bericht !!!!

Toedels!!

Liefs, Matti-Matti ;)

• 03 Februari 2009 - 19:27

Anneke:

Hallo Jos, ik lees bij jou toch dingen die ik bij m'n dochter mis: een three legged pub tour, lijkt me een spannend iets. Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en het huisje naar de zin is. Geniet ervan met z'n allen! Morgen de eerste lessen volgen heb ik begrepen? Succes!

• 04 Februari 2009 - 08:16

Dirk En Anneke:

Fijn dat de reis goed is verlopen,ach een nachtje zonder warmte....er zijn ergere dingen.Geniet ervan en we zullen alles volgen.

• 04 Februari 2009 - 11:07

Gré:

Moi Jos,

Jaloers zijn we zeker. We zijn er namelijk geweest zo je weet. Maak het niet alleen goed daar, maar VERmaak je ook!

t Alerbeste mit die, hur!
    Moi, hur!

Gré (en Harm vanzulf).